childhood

Ja har blivit sjukt utmanad, och ämnet för dagen är min barndom. Svårt ämne tycker ja. Förklara sin barndom är ett ganska stort ämne och de hände ju så fruktansvärt mycket i den åldern, men ja ska dra fram de bästa med den.
ja tänker skriva om de ja verkligen kommer ihåg som är ett starkt minne från lågstadiet.
Lågstadiet handlade mest om att ha rätt kompisar så man fick vara med och lirra antingen hockey, fotboll eller bandy på rasterna, skola var inte de bästa ja visste, ja hatade skolan, läxor och att sitta och läsa. Ja hade mycket svårt i skolan och de var nog där för ja inte gillade de så mycket. Så ja bestämde mig för att koncentrera mig på sporten i stället, vilket ja kanske gjorde rätt i.
Allt handlade om sport för mig, ja levde sport, spelade hockey, fotboll och pingis. Att hinna umgås med vänner hemma, de var inge för mig ja tränade dag och natt i stort sett.
En av dom bästa minnena från lågstadiet är när ja och min bästa barndomskompis Pelle hade hängt upp alla galgar i folketshus ( vi gjorde allt vi inte fick göra ) bara för att göra sånt vi inte fick. Björn våran lärare kommer in i klassrummet och tar mig på axeln och säger på skämt, - Sara, är de du som hängt upp alla galgar i folketshus ?
Ja smart som ja är säger, - Ne, de var inte ja de var Pelle också. Ja såna svar och komentatarer hade ja alltid!
Men ändå de bästa när man var liten var ändå hur man gjorde slut och blev ihop med killarna. Ena dagen var man tillsammans med Sten nästa dag gjorde man slut med Sten genom att ge honom en lapp, nästa dag frågade man chans genom en kompis till Ivar, för att senare kanske nästa vecka göra slut genom att en kompis sa de till honom.. haha ja älskart.
(ja har inte varit tillsmamans med Ivar och Sten bara namn ja hittade på)
Mycket hände men ja orkar inte skriva mer!
Njut.
/Grahn
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback