Introducing...

Back in the days när dagarna var "those were the days" osv osv, hade jag två kamrater, de var boendekamrater, lagkamrater, singstarkamrater och vi gjorde allting "felles".
Den ena var från Norge, den andre var också från Norge. Tillsammans bildade vi dåtidens Glimmervägen 5.
Som liseberg är för Göteborg, var Glimmer 5 för Sätra.
De hette Christine och Marte, as time flew by flyttade de en efter en hem till Hakon och Mette-marit igen, mörkret föll över oss, tills...
Nästa Norska bestämde sig för att dra på sig Brynäs tröjan och förgylla vår vardag igen.
Soo, let me introduce to you... (trumvirvel)
Henriette Sletbak på norsk, Maria i Sverige, Harry i Brynäs.
Harry och jag flyttade in på 10:an, vi blev grannar. Tillsammans tapetserar vi, vi studerar och vi misslyckas brutalt med middagar men äter det ändå.
Skulle jag skriva en kontaktannons åt min vän Harry, skulle jag börja med att förklara Harrys dygnsteori.
Teorin delas upp i tre olika kategorier, kategorierna förklarar Harrys stundande sinnesstämmning, de lyder...
Trött, tröttare och tröttast. De två sist nämnda är där hon spenderar mest tid, ibland skräller hon dock.
Då har hon greppat Norge flaggan och dragit på sig lusekoftan och fullständigt chockar sällskapet. Det är då det bjuds på pannekaker, det är då Harry mår.
Jag skulle kunna fortsättafortsättafortsätta.. men väljer att sammanfatta, Harry är den norsk vi läser om i böckerna, telling you.. Men hon är också den ödmjukaste, ärligaste människa jag känner. Hon är genomgooooo( fading out)
Relativt trött?
Tröttare?
Tröttast?
/ Emma
Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivit min kompis :)

2010-11-30 @ 22:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback