ODD

Kamerans CF-kort har trotsat mig och datorn i några veckor nu.
Det är inte datorn det är fel på, det är kameran och CF-kortet.
Aldrig skulle jag anklaga datorn, vi är solid to the bone.
Google brukar kunna lösa de flesta problem, but not this time.
Eller jag har iofs inte orkat googla på det.
Eller nej, jag vet helt enkelt inte hur jag ska formulera mig för att få hits.
Såå...
Jag googlade trotssyndrom istället, för det är ju det kameran uppenbarligen lider utav.
Och se där så enkelt.
Symtomerna jag ställt på kameran går hand i hand med diagnoskriterierna som DSM-IV ställt för trotssyndrom, ODD;

Tappar ofta besinningen - check
Grälar ofta med vuxna - check
Trotsar ofta aktivt eller vägrar underordna sig vuxnas krav eller regler - check
Förargar ofta andra med avsikt - check
Skyller ofta på andra för egna misstag eller dåligt uppförande - Check (anklagar datorn)
Är ofta arg och förbittrad - check
Är ofta hämndlysten eller elak - check

Det är ju ganska uppenbart att jag fått ta en hel del skit från kameran på sistone.

Neuronätet bekräftar också att kamerans dåliga humör och trotsiga beteende brukar framförallt visa sig inom familjen och hemmets fyra väggar. - även här check! då kameran inte alls hade några problem att föra över bilder till Grahns dator, hemma hos Grahn.

Bara därför blir det ett blogginlägg utan bild, jag trotsar tillbaka.
Hade kameran varit sig själv hade ni fått en sviinsnyggbild på min nyfriseradefrilla.

emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback